Hwrrmgm.mid – Utwór na koniec gry po stronie kampanii ludzkiej (o ile się nie mylę ;) ). Nieco dłuższy niż pozostałe jingle, stosuje więcej instrumentów i kompozycyjnie jest bardziej skomplikowany. Super-partia na skrzypcach. 8/10.
Introgm.mid – Intro ;) . Ilustruje naczelną ideę gry – walka. Kolejny motyw wojskowy na perkusji. Tym razem pojedyncza trąbka prowadzi motyw główny. Pozostałe instrumenty to głównie chóry i skrzypce. Utwór dobrze dopasowany do wprowadzenia, zapowiada bowiem ciekawą grę, pełną zwycięstw (bądź porażek ;) ). 9/10.
Orc1gm.mid – Następny “legendarny” utwór z WarCraft'a 2ki. Najbardziej znany, jak również najlepiej wykonany utwór z kampanii orków. Cholernie dynamiczny – aż wierci się człowiek w krześle. Dzięki klawesynowi tworzy nieziemski wprost klimat nieludzkich wojsk z piekła rodem. Klawesyn jest motywem przewodnim w tym utworze – a trzeba powiedzieć, że jest prowadzony z finezją godną klasyków. Tło również nie jest do pogardzenia – doskonale trzyma napięcie i klimat. Instrumenty perkusyjne zaś to czysta finezja – kotły wybijają własną melodię. Kompozycyjnie, technicznie i klimatycznie, utwór wprost idealny. Żebym ja tak potrafił komponować... 10/10.
Orc2gm.mid – Tym razem nieco bardziej wyważony utwór, z obojem prowadzącym melodię główną. Perkusja znów gra własną melodię. Chóry w tle lekko podbite, słyszalne skrzypki i pizzicato. Później, utwór przechodzi w lekkie uspokojenie, a zarazem tworzy niepokój. To, co jest w nim denerwujące, to fakt, że nie chce wypuścić tego niepokoju, ale to raczej kosmetyczny błąd. Tak czy owak, napisany z maestrią i kunsztem godnym zazdrości ;) . 9/10
Orc3gm.mid – Troszkę spokojniejszy utwór kampanii orków. Znów obój prowadzi melodię, potem zaś wchodzą kościelne organy (!), tworzące niebywały wprost klimat, zdejmując trochę napięcia. Kunsztownie wyprowadzona kompozycja, mająca na celu zagrzewanie do bitwy (no i może do myślenia ;) ). 8/10.
Orc4gm.mid – Szybki motyw, średnia dynamika i super-melodia prowadząca to główne cechy tego utworu. No i klawesyn... ;) . Klimat nie jest budowany tak dobrze, jak we wcześniejszych utworach, ale motyw skrzypcowy w przerywnikach po prostu gniecie! I to gniecie nie gorzej, niż niejeden walec drogowy. Potem zaś utwór nieco się uspokaja, często zmieniając tonację. Klimatycznie nienajlepiej, ale technicznie jeden z najlepszych utworów w całym soundtracku. 9/10.
Orcdthgm.mid – Orki przegrywają! Następny krótki jingiel, ilustrujący przegraną po stronie orków. Zbudowany nader kunsztownie, jak na jingiel, ale za krótki ;) . 8/10.
Orcvgm.mid – Dabu! Krótki jingiel ilustrujący wygraną orków. Również kunsztowna budowa, kompozycyjnie jednak gorzej, niż reszta. No i ta długość... 7/10.
PS.
Wszystkie utwory zostały zassane z najlepszego możliwego portalu z muzyką grową na świecie:
Mirsoft.Info. Serdecznie pozdrawiam autora!