Koei specjalizuje się w historycznych strategiach, takich jak chociażby słynna wieloczęściowa saga ROMANCE OF THE THREE KINGDOMS. W 2000 roku firma zrealizowała strategię czasu rzeczywistego zatytułowaną KESSEN, materiał o której znajdziecie w Klubie Konesera. Rok później wydała jej kontynuację a następnie kazała czekać fanom ponad trzy lata na ostatnią już zapewne część, jaka ukaże się na PS2. Seria powraca z nowym imponującym enginem o nazwie "Crowd" i co ważne - licznymi, dość drastycznymi zmianami w gameplayu. Nowy jest także bohater - Nobunaga Oda, człowiek który w drugiej połowie XVI wieku toczył nieustanne walki o dominację w Japonii. Wsławił się on m.in. niesłychanym okrucieństwem, zlikwidowaniem potęgi klasztorów buddyjskich ale i licznymi reformami i talentem militarnym. To on, jako pierwszy w Japonii wprowadził na masową skalę muszkiet na pole walki i taktykę na przemian oddawania salw i ładowania broni przez kolejne szeregi piechoty. Jednym z jego najbliższych oficerów był Ieyasu Tokugawa, bohater pierwszego KESSENA. Nobunaga zginął w wyniku zdrady w 1582 roku i właśnie od tego dramatycznego epizodu ma rozpocząć się gra. Później cofniemy się w czasie do "wczesnych lat" naszego bohatera. Scenariusz gry nie będzie do końca zgodny z historią, zapewne jednak zasadnicze wydarzenia pozostaną niezmienione. Fabuła podzielona będzie na 13 rozdziałów, w których przyjdzie nam stoczyć ponad 50 bitew a więc znacznie więcej niż w poprzednich częściach.
W przeciwieństwie do pierwszej i drugiej odsłony serii na ekranie nie ujrzymy już olbrzymich formacji majestatycznie przemieszczających się po rozległych, pozbawionych szczegółów mapach. Oddziały będą znacznie mniejsze, liczące maksymalnie kilkudziesięciu ludzi. Będą to jednak duże, pełne szczegółów postacie, z których każda symbolizować będzie nawet setki wojowników. Oczywiście na początku nasza armia składać będzie się raptem z dwóch-trzech takich jednostek, by z czasem powiększyć się do ośmiu i więcej. Także otoczenie zyska na tej zmianie skali bitwy, wystarczy spojrzeć na screeny żeby zauważyć bogatą roślinność i zróżnicowane ukształtowanie terenu. To drugie będzie teraz miało znaczący wpływ na przebieg starcia - szarża prowadzona ze wzniesienia będzie miała większy impet i zada większe straty nieprzyjacielowi. Piechocie zaś będzie się łatwiej na takim wzniesieniu bronić. Pojawią się rzeki, lasy a także fortyfikacje, które będzie można niszczyć oraz jednostki pływające.
Oficerowie i ich zdolności nadal będą mieli istotne znaczenie dla siły prowadzonego przez nich oddziału. Podobnie jak we wcześniejszych częściach, po zwycięskiej bitwie podnosić będą się ich statystyki a także pojawią się nowe umiejętności. Niestety KESSEN III kontynuować będzie niechlubna tradycję zapoczątkowana przez część drugą serii i nasi dowódcy dysponować będą umiejętnościami magicznymi. Cóż, pozostaje zgrzytać zębami i ciepło wspominać realistyczny pierwowzór sprzed prawie 5 lat, w którym nie było miejsca na takie, pardon my french, pierdoły.